کلمه کلیدی خود را وارد کنید

سازه ای واقع در اطراف میدان جهاد رشت

سازه ای واقع در اطراف میدان جهاد رشت

IN
تاریخ:
1399-01-21
مکان:
نقش:
About Project

در این سازه ما مشکل مقاومت پایین بتن رو داشتیم در طبقه همکف. با استفاده از تحلیل غیر خطی تاریخچه زمانی و همچنین مدلسازی با روش های فیبری و استفاده از مدل رفتاری بتن مندر تونستیم این بتن ضعیف (و رد شده ی سازه ای رو) مدلسازی کنیم. در این نوع مدلسازی، شما میتونید به راحتی، بتن با مقاومت سازه ای پایین رو با استفاده از کرنش متناظر مقاومت اوج گزارش شده در ادبیات فنی مهندسی سازه پیکربندی کرده و مدل مندر رو براش به دقت تنظیم کنید. در چنین شرایطی دیگه نیاز نیست نگران کرنش فیکس شده سه هزارم بتن در مقاومت اوج نرم افزار های خطی باشید و با خیال راحت میتونید این نوع بتن هارو هم مدلسازی کنید. مقاله های بسیار عالی ای در این حوزه و برای مقاوم سازی در مجلات معتبر دنیا به چاپ رسیده که مهندسین سازه میتونن از این منابع و گنجینه های فنی بهره ببرن.
در نهایت متوجه شدیم که طبقات اول و دوم این سازه به شدت دچار نرم شدگی لرزه ای میشوند. برای بهبود این وضعیت، همه گزینه هارو بررسی کردیم. ولی بهینه ترین طرح (از نظر اقتصادی و اجرایی) اضافه کردن دیوار برشی بتن مسلح بود که برای این پروژه اجرا شد.
لازم به ذکر است که برای بهبود وضعیت مفاصل پلاستیک و جلوگیری از خردشدگی بتن ستون های ضعیف در این نواحی و در طبقه اول، از الیاف های شیشه استفاده کردیم که این امر هیچ ارتباطی به بهبود وضعیت باربری یا عملکرد شکل پذیری این ستون ها ندارد. چون ما به علت پایین بودن مقاومت بتن (کمتر از هفده مگاپاسگال) در این ستون ها، عملا نمی توانیم روی توان اف ار پی برای ایجاد مقاومت و بهبود شکل پذیری این ستون ها حسابی باز کنیم.

#کاشت_بولت #کاشت_میلگرد #کاشت_میلگرد_گیلان #کاشت_میلگرد_رشت #مقاوم_سازی_در_رشت #مقاوم_سازی #دیوار_برشی #تقویت_سازه #چسب_کاشت_میلگرد #چسب_اپوکسی